Инвестицията в здраве е най-добрата инвестиция

Винаги, когато чуем думата инвестиция си представяме парични потоци, активи, материални и нематериални блага, които трябва да се управляват, както и възвръщаемост на вложените средства. Това е основната част от дефинициите за инвестиция, които сме чели в учебниците. Но това, което не учим в университета е, че най-ценният актив, който имаме и за който трябва да полагаме най-много усилия всъщност е здравето. Без него нито една инвестиция няма значение и смисъл. Здравето е безценно, защото то не може да се измери във финансово изражение и едва ли има човек, който би определил сума за своето здраве и дълголетие. Защо тогава обаче не мислим инвестиционно за здравето си, а го приемаме за даденост? Или поне, докато не навършим 40 години и зрелостта не започне да напомня за себе си с появата на болка, дискомфорт и зачестяващи здравословни неразположения.

Истината е, че повечето от нас започват да мислят за здравето си твърде късно, когато оплакванията се появят и чак тогава се сещаме, че не сме инвестирали в своя най-скъп актив – здравето. И след като усетим, че във времето сме подценили значението на тази важна инвестиция, започваме да влагаме много средства, за да наваксаме пропуснатото, но това вече е трудно постижимо.

Ето защо грижата за здравето трябва да бъде първата ни инвестиция, без да чакаме да навършим 40 или 50 години, за да се сетим да сме по-активни и усърдни в грижите за тялото и ума си. Тя ще ни даде възможност да живеем не само по-дълго, но и по-пълноценно, да имаме повече време за близките си, за нещата, които ни радват.

Благодарение на възможностите, които ни предлага съвремието, можем да приложим различни правила и техники, които да направят инвестицията в здравето ни успешна.

1. Да планираме и приоритизираме времето за спорт и почивка.

Човешкото тяло е създадено, за да се движи. Дългите часове в седнало положение в комбинация с рядкото ставане, оказват своето неблагоприятно въздействие върху здравето ни. Това, което можем да направим е да намалим тази щета върху здравето и да оптимизираме времето, което отделяме за активности, спорт и отдих. Можем да започнем с планирането на ежедневни кратки разходки, като постепенно увеличаваме времето за движение.

2. Да „инвестираме“ в качествена и разнообразна храна, която често пренебрегваме и считаме за „скъпо удоволствие“.

Качествената храна често бива разглеждана като лукс и дори израз на претенциозност за някои хора, но това е огромна грешка. Храната е основното гориво, което захранва с енергия тялото и ума ни, и имаме всички права да изискваме тя да е качествена и разнообразна, за да снабди организма ни с всички необходими елементи за правилното му функциониране.

Ако бюджетът ни е ограничен, препоръчително е да купуваме по-малко количество, но по-качествена храна, защото само така инвестираме наистина в своето здраве.

3. Да приемаме редовно хранителни добавки, които доказано подпомагат здравето ни и имат превантивно действие спрямо появата на много заболявания.

За щастие, представителите на Витамаг са осъзнали тази необходимост и предлагат много и най-разнообразни решения. На сайта може да намерите качествени продукти на световни брандове. Чудесен пример е магнезий хелат, който е един от най-продаваните им продукти и се отличава с няколко пъти по-благоприятно въздействие върху нервната система, в сравнение с обикновения магнезий по аптеките. Той помага да се намалят стреса и чувството на умора, подобрява качеството на съня, който е основен елемент от здравословния начин на живот, и допринася да сме по-ефективни в ежедневните ни дейности.

Препоръчителен продукт за ежедневен прием е и омега 3 рибено масло на ZeinPharma, което се отличава с висококачествения си състав и е сред най-продаваните омега-3 добавки в Германия. Той спомага за регулиране на кръвното налягане и съдейства за намаляване на лошия холестерол и триглицеридите.

4. Да преосмислим излагането ни на стрес.

Дългосрочното излагане на стрес постепенно руши здравето ни. Опитайте се значително да намалите стреса в живота си като оптимизирате нещата, които ви натоварват. Това включва дори да преосмислим много внимателно „инвестицията“ във финансови дългосрочни начинания – например тегленето на кредит, при който ангажиментът за връщане неминуемо, а при някои и неосъзнато, създава стрес в продължение на години. Подобни обвързващи договори могат да послужат за негативен пример на инвестицията в здраве.

5. Ограничете преработените храни.

Голяма част от хранителната стойност на преработените храни е изгубена именно в процеса на производство на този тип продукти. Наличието на много консерванти в тях представлява риск за здравето, ако консумираме често тези храни. Опитайте се да ги избягвате максимално ежедневието и да ги замените с по-здравословни алтернативи като пресни плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, сурови ядки.

6. Елиминирайте негативните мисли.

Провеждани са множество проучвания в областта на позитивното мислене и как то влияе на здравето ни. Но дори и да не сте почитател на философията за положителните мисли достатъчно е да изгоните негативните и това ще е огромен напредък и инвестиция във вашето здраве. Ако следваме максимата, че ние сме това, което ядем, то с основание можем да я допълним с твърдението, че мислите ни са това, което сме ние като личност. Положително настроените хора привличат  към себе си позитивно обкръжение и това неминуемо допринася за подобряване на живота им.

7. Дишайте дълбоко.

Оказва се, че повечето от нас съвсем не дишат правилно, защото поемаме въздух плитко, използвайки едва 1/3 от капацитета на белия дроб. Дълбокото дишане с изпълване на белите дробове и изпълване на корема, дава възможност да увеличим капацитета на дихателната система, като това ще се отрази положително на здравословното ни състояние. Необходимо е само да си напомняме да дишаме по-дълбоко, като за препоръчване и през корема (т.нар. йогистко коремно дишане), когато това е възможно.

8. Ходете редовно на профилактични прегледи.

Профилактичните прегледи са един от начините да инвестираме в здравето и да го превърнем в основен приоритет. Да намерим време за редовни прегледи при лекар специалист и стоматолог е съществен елемент в планирането на нашата инвестиция. Личната хигиена, редовното миене на зъби, използването на конец за зъби или душ за уста са малки, прости стъпки, които обаче могат да ни предпазят от сериозни здравословни проблеми.

9. Пълноценен сън и редовни дози смях.

Всички знаем колко важно е да спим поне 7-8 часа на денонощие, но дали спазваме това „златно“ правило? Късното лягане, недостатъчният сън, влошеното качество на съня са фактори, които влияят на здравето ни и постепенно го рушат. Стремежът към пълноценен сън следва да е приоритет и част от „инвестиционния“ ни план в дългосрочна перспектива. Добър сън през нощта и чести дози смях през деня са една от най-здравословните комбинации, които можем да си осигурим и то напълно безплатно. Смехът има много ползи за организма, освен че подобрява значително настроението, спомага за облекчаване на болка, за намаляване на стреса и стимулира имунната ни защита.

В заключение можем да обобщим, че съвременният начин на живот и забързаният ритъм на ежедневието предизвикват организма ни на много нива, но съществуват редица възможности да реагираме и да се грижим за здравето си своевременно. Да превърнем здравето си в топ приоритет е може би най-важната ни инвестиция, от чийто успех ще произлязат всички останали блага и радости в живота ни.

© Авторско съдържание. За да използвате материала е необходимо да поставите активен линк към https://vitamag.bg.